Features

Introducing the 4pre: the capable, compact audio interface with four mic preamps and mixing.

Cztery preampy mikrofonowe

Jeśli dwa wejścia mikrofonowe nie wystarczą...

Jeżeli szukasz, niedrogiego kompaktowego interfejsu audio z czterema wejściami mikrofonowymi, to właśnie go znalazłeś! MOTU 4Pre posiada aż cztery kanały wejściowe, zamknięte w imponującej niewielkimi gabarytami obudowie, w której usadzono również rozbudowany panel kontroli i interfejs I/O. Pomyśl tylko o potężnych możliwościach tego urządzenia. 4Pre pozwala na nagrywanie i miksowanie partii wokalnych oraz dwóch instrumentów jednocześnie. Może również posłużyć do rejestracji zestawu perkusyjnego przy pomocy mikrofonów bliskiego pola i overheadów. Z 4Pre nagrasz chórki i główne linie wokalne. Posiadając tak uniwersalne urządzenie będziesz gotowy do nagrywania zawsze i wszędzie.

Kompaktowa forma

Zaprojektowany do pracy w każdych warunkach – wszędzie, gdzie tylko tego potrzebujesz

4Pre jest sprzętem o zaskakująco małych gabarytach, więc łatwo go spakujesz do swojego plecaka lub ustawisz obok laptopa oraz komputera stacjonarnego.

 

Uniwersalne wejścia

Podłącz gitarę, klawisz lub inne źródła sygnału

Cztery wejścia nie posłużą jedynie do podłączenia mikrofonów. Są to specjalnie zaprojektowane gniazda typu Combo, kompatybilne zarówno ze standardem XLR jak i 1/4”TRS. Wejścia 3 i 4 to kanały o wysokiej impedancji, przeznaczone do bezpośredniego podłączenia gitary - bez konieczności instalowania ogromnego wzmacniacza i mikrofonów. Technologia modelingu pozwala na cyfrową symulacje najlepszych na świecie zestawów nagłośnieniowych (gitarowych oraz basowych).

 

Uniwersalny interfejs połączeń

Hybrydowa technologia – podłącz interfejs do dowolnego komputera

Dzięki zastosowaniu hybrydowej technologii MOTU, możesz podłączyć 4Pre do dowolnego komputera klasy PC oraz MAC, za pośrednictwem interfejsu FireWire lub szybkiego portu USB 2.0. Następnie wystarczy wpiąć mikrofony, gitary, klawisze oraz cyfrowe źródła sygnału, aby rozpocząć w pełni profesjonalną sesje nagraniową.

Szybki port USB 2.0

Wysoka przepustowość = niska latencja

4Pre może wykorzystywać wszystkie swoje wejścia (wyjścia) jednocześnie, z zachowaniem ultraszybkiej przepustowości, nawet przy próbkowaniu z częstotliwością 96 kHz.

Uzbrojony interfejs FireWire

Nie wymaga zewnętrznego zasilania

4Pre, jako źródło zasilania wykorzystuje port Fire Wire komputera, co pozwala na mobilną pracę z systemem.

Spraw by miksowanie było łatwe i przyjemne

Praktyczne miksowanie w studio i na scenie

Błyskawicznie wyreguluj poziomy mikrofonów, gitar, klawiszy i pozostałych źródeł sygnału – bezpośrednio, przy użyciu panelu przedniego. Każde wejście posiada swój własny kontroler Gain. Następnie skieruj sygnał wejściowy bezpośrednio do wyjść 4 Pre, tworząc unikalny miks (wyjścia główne Main, wyjścia liniowe, S/PDIF oraz wyjścia słuchawkowe).

Studyjna jakość dźwięku

Stworzony przez Ciebie miks osiągnie światową jakość i prezycję

4Pre wykorzystuje najlepsze i najnowsze technologie MOTU. W rezultacie otrzymano urządzenie o nieskazitelnie czystym brzmieniu oraz najwyższej jakości wykonania. Z pomocą 4Pre możesz w każdej chwili przystąpić do nagrywania i miksowania, będąc świadomym niezawodności – sygnowanej wieloletnim doświadczeniem inżynierów MOTU.

 
 

Solidna, metalowa obudowa

Interfejsy MOTU są budowane tak, aby niezawodnie służyć przez wiele, wiele lat...

Aluminiowa obudowa interfejsu 4Pre jest lekka, niezwykle wytrzymała oraz trwała. Została zaprojektowana tak, aby spełniać najbardziej rygorystyczne wymagania studyjne i sceniczne oraz znieść najcięższe trasy koncertowe. W świecie plastiku, chłodna w dotyku obudowa MOTU 4Pre  przypomina o tym, że trzymamy w dłoniach najwyższą światową jakość oraz perfekcyjne dzieło inżynierii.





 

Rackowe uchwyty montażowe

Zainstaluj interfejs 4Pre w swoim racku lub systemie studyjnym

4Pre może być połączony z dowolnym interfejsem (połowa długości 1U). Następnie, tworząc jednostkę o wymiarach 1U można go zainstalować w standardowym, 19-calowym racku. Istnieje również specjalny rack, dedykowany urządzeniom MOTU.

Użyj dołączonych ramek oraz ośmiokątnych śrub w celu połączenia 4Pre z innym interfejsem MOTU. Tak scalony zestaw zamontuj w standardowym racku 19”.

 



 
 

Zaawansowane dodatki

Zastosowane rozwiązania techniczne są bardzo dokładne,
aby jak najwierniej oddać jakość nagrywanego dźwieku.

Rozbudowa

Dodaj kolejny interfejs audio MOTU w celu zwiększenia liczby wejść oraz wyjść

Instrument tuner

Z pomocą tunera nastroisz gitarę lub inny instrument z dokładnością do jednej tysięcznej półtonu – korzystając z czytelnego wyświetlacza

Kodowanie SMPTE

Zsynchronizuj swój system bez konieczności użycia zewnętrznego synchronizatora

Narzędzia analizy sygnałów oraz wbudowany oscyloskop

Wizualizacja zawartości harmonicznej sygnału w czasie rzeczywistym z żywej kolorystyce. Monitorowanie fazy sygnału

 

AudioDesk®

Oprogramowanie DAW dedykowane Mac OS X

W zestawie z 4Pre otrzymasz gratis AudioDesk3 – oprogramowanie studyjne, umożliwiające nagrywanie, edycje, miksowanie, realizowanie procesów dynamicznych oraz wykonywanie masteringu. AudioDesk to pełne możliwości nowoczesnego studia audio, w przyjaznej dla użytkownika formie. Połączenie 4Pre z dołączoną aplikacją zmienia Twój komputer w kompletne, profesjonalne studio nagraniowe.

Oprogramowanie CueMix FX

Kontrola i miksowanie na monitorze

Dołączone oprogramowanie  (kompatybilne z Mac OS X oraz Windows) umożliwia graficzną kontrolę wbudowanego w urządzenie miksera oraz utworzenie aż czterech niezależnych miksów stereo (dla każdej pary wyjść inny miks). Np. Możesz zmiksować sygnał ze wszystkich wejść i wysłać go na główne wyjście urządzenia oraz stworzyć jednocześnie zupełnie inny miks tych samych sygnałów i wysłać go do innej pary wyjść. Zaawansowane funkcje CueMix to: tuner, oscyloskop, spektrogram, szybka Transformata Fouriera (FFT) oraz narzędzia fazowej analizy sygnałów.

Audio I/O

The 4pre: it’s way more than half an 8pre.

Cztery wejścia mikrofonowe z indywidualnymi preampami

Nagrywaj cztery mikrofony niezależnie lub parami (2 x stereo)

Wejścia typu kombo zostały wyposażone w krystalicznie czyste i transparentne preampy, które oferują niezależne zasilanie phantom 48V oraz tłumiki 20dB. Wszystkie ustawienia wejść mogą być dokonywane bezpośrednio z poziomu panelu przedniego bądź z poziomu miksera CueMix (software). Mikrofony mogą być obsługiwane osobno lub parami.

 

Dwa wejścia gitarowe

Wejścia o wysokiej impedancji gwarantują bardzo realistyczne brzmienie gitary

Bez optymalnej impedancji, wejścia Direct „DI” nie są w stanie zapewnić odpowiedniego brzmienia gitary, podczas komputerowej emulacji wzmacniaczy lub efektów. Dwa dedykowane, gitarowe kanały posiadają wysoką impedancję wejściową, przeznaczoną zarówno przetwornikom aktywnym, jak i pasywnym. Dla zwiększenia autentyzmu brzmienia instrumentu, możesz dodatkowo podłączyć adapter impedancji MOTU Zbox (sprzedawany osobno).

 

Stereofoniczne wejścia liniowe

Podłącz klawisze lub inne źródło dźwięku

Wejścia analogowe zostały zaprojektowane bardzo elastycznie, tak by mogły pracować z urządzeniami o różnych parametrach generowanego sygnału. Gniazda liniowe są gotowe do współpracy z klawiszami, mikserami analogowymi, procesorami efektów oraz innym sprzętem o sygnale z zakresu -10dB/+4dB.

 

Wyjcia Main oraz wyjścia liniowe

Cztery analogowe wyjścia

Podłącz parę aktywnych monitorów do głównych wyjść Main. Niezależne wyjścia liniowe mogą być używane na wiele sposobów. Mogą powielać funkcję wyjść Main lub też można na nie wysłać zupełnie inny miks, tworząc unikalny tor moniotorowy.

 
 

Dwa wyjścia słuchawkowe

Pracuj z innymi wolny od zakłóceń i hałasu

Drugi tor słuchawkowy okaże się zbawienny w przypadku masteringu lub miksowania w miejscu, o ograniczonych możliwościach odsłuchowych. Sygnał w lewych słuchawkach powiela główne wyjścia Main. Sygnał w prawych słuchawkach może zostać powielać wyjścia Main lub inny, dowolnie wybrany miks wyjściowy.

Cyfrowe wejścia/wyjścia

Najprostsze cyfrowe przesyłanie dźwięku

Cyfrowy transfer sygnału to fundamentalne założenia współczesnego studia nagraniowego. 4Pre obsługuje standard S/PDIF, który czyni przesyłanie danych niezwykle łatwym, nawet przy próbkowaniu z częstotliwością 96 kHz.

 

 



Cyfrowe sterowanie analogowym tłumikiem

Analogowa jakość cięta z cyfrową precyzją

Przedwzmacniacze interfejsu oferują krystalicznie czysty dźwięk z zakresem dynamiki, sięgającym aż 60 dB, kontrolowanym z krokiem 1dB. Samo wzmocnienie sygnału może być kontrolowane płynnie, przy pomocy cyfrowego miksera, który jednocześnie pozwala na zapis ustalonych wielkości. Uzyskana w ten sposób, analogowa jakość jest określana z cyfrową dokładnością. Przycinanie sygnału odbywa się na samym wejściu urządzenia, przed mikserem, więc ma wpływ na wszystkie miksy. Poziomy miksera są kontrolowane niezależenie od kontroli wzmocnienia gain. Poziomy wzmocnienia na wejściach optycznych mogą być kontrolowane osobno.

 

Mixing

It’s an 8-bus digital mixer, disguised as an audio interface.

Kontrolery panelu przedniego

Nic nie przebije ręcznej kontroli Twojego miksu!

Co czyni 4Pre unikalnym? Ręczna kontrola parametrów miksu, przy użyciu pokręteł przedniego panelu urządzenia oraz sygnalizacji LED. Ustalasz poziom wejściowy? Przekręć potencjometr Volume. 4Pre umożliwia Ci kontrolowanie głośności miksu niezależnie od wielkości ustalonych na wejściach (Trim) – nigdy nie tracisz na jakości!

Cztery niezależne miksy

Stwórz niezależny miks i wyślij go na jedno z czterech wyjść

Mikser 4Pre pobiera sygnał z sześciu wejść, następnie sumuje je i wysyła do pary wyjść, np. główne wyjścia Main. Możliwa jest kontrola głośności każdego wejścia. Ponadto, można określić głośność kanałów wejściowych niezależnie dla każdej pary wyjść. Innymi słowy każda para wyjść może mieć swój własny, unikalny miks sygnałów wejściowych.



 


Zewnętrzny mikser audio

Zabierz ze sobą 4Pre na kolejny koncert

Szybka i łatwa kontrola poziomu sygnałów czyni 4Pre bardzo dobrym, przenośnym mikserem audio. Może on funkcjonować bez komputera, pozostając w pełni sprawnym kontrolerem z bezpośrednim dostępem do funkcji: Volume, Mute, oraz Solo.

Genialny mikser studyjny

Użyj swojego interfejsu jako konsoli mikserskiej w profesjonalnym studio

Podstawową funkcją 4Pre jest konwertowanie sygnału audio i umożliwienie jego rejestracji w cyfrowym systemie studyjnym. Często jednak nie chcemy niczego nagrywać, tylko podłączyć instrumenty i grać na nich w odpowiednich warunkach odsłuchowych. MOTU 4Pre sprawdza się idealnie w takiej sytuacji, jako niezależny mikser studyjny.

Mikser monitorowy

Wyeliminuj latencję hosta w swoim studio

Podczas nagrywania, oprogramowanie DAW generuje opóźnienie czasowe, które jest słyszalne w słuchawkach. 4Pre został wyposażony w unikalny system odsłuchu bezpośredniego, który całkowicie eliminuje wspomniane zjawisko. Ponadto interfejs dysponuje funkcjami talkback oraz listenback, ułatwiającymi komunikację na linii inżynier dźwięku – artysta.

 


Oprogramowanie CueMix

Pełna kontrola miksu na monitorze komputera

CueMix udostępnia rozbudowany panel miksera oraz szeroki zakres kontroli innych parametrów interfejsu 4Pre. CueMix może być wykorzystywany z dowolnym oprogramowaniem, dedykowanym dla MACa oraz PC. Ponadto można nim sterować przy pomocy aplikacji Mackie Control Univeral Pro lub innej aplikacja, pracującej w standardzie HUI.

 


Rozbudowany monitoring

Doskonała komunikacja pomiędzy muzykami a inżynierem dźwięku

CueMix umożliwia komunikację z muzykami w studio oraz zapewnia im rozbudową kontrolę toru monitorowego. Funkcja Talkback pozwala inżynierowi dźwięku wydawać komendy do nagrywających. Na potrzebę realizacji tego procesu może zostać przypisany indywidualny mikrofon, podłączony do interfejsu. Funkcja Listenback umożliwia inżynierowi odsłuch rozmów w pomieszczeniu nagraniowym. Można w tym celu wykorzy

 


Stereo

Skonfiguruj swoje wejścia jako pary stereo

Każda para kanałów monofonicznych może być zgrupowana w pojedynczy kanał stereo. Istnieją dwa tryby panoramy: Balance oraz Width. Balance działa podobnie do zwykłej panoramy, znanej ze stołów mikserskich – jeden kanał się uwypukla, podczas gdy drugi zanika. Tryb Width określa szerokość obrazu stereo, wyznaczając relatywny stosunek dwóch kanałów względem środka.

 

Extras

Waken your inner engineer with the 4pre’s many advanced extras.

Rozbudowa

Potrzebujesz więcej wejść lub wyjść?

Rozbuduj swój system, łącząc ze sobą kolejne 4Pre lub podłączając inne interfejsy MOTU, przy pomocy złącza FireWire lub USB 2.0.

4Pre został wyposażony w funkcję driver-level support, która kompensuje latencję wszystkich, połączonych ze sobą interfejsów

 

Synchronizacja czasowa SMPTE

Nie potrzebujesz już zewnętrznego zegara synchronizacji

Możesz określić kodowanie SMPTE (Society of Motion Picture and Television Engineers), bez potrzeby stosowania dedykowanego synchronizatora. 4Pre dysponuje systemem DDS. Jest to chroniony fazowo silnik DSP z wbudowanym filtrowaniem, który zapewnia bardzo szybkie czasy kluczowania oraz precyzyjne określenie podramki danych. Jest to nowoczesna technologia, która gwarantuje bardzo precyzyjny i szybki proces próbkowania sygnału. DDS gwarantuje też wysoką stabilność zegara, która w zewnętrznych systemach bardzo często bywa chwiejna.

Wirtualna konsola SMPTE

Synchronizacja stała się dziecinnie prosta

Dołączone oprogramowanie SMPTE Console (MAC OS X, Windows) posiada narzędzia, pozwalające generować, dzielić, pobierać oraz wysyłać kodowanie synchronizacji. Aplikacja jest kompatybilna z każdym oprogramowaniem obsługującym standard ASIO2.

 

 


Tuner instrumentalny

Nastrój gitarę i inne instrumenty

Wystarczy, że otworzysz okno tunera i zagrasz pojedynczy dźwięk. Duży, czytelny wyświetlacz pozwoli Ci ustalić poprawność intonacyjną z dokładnością, sięgającą 1/1000 półtonu. Tuner wyświetla częstotliwość, nazwę oraz oktawę wykrytego dźwięku. Częstotliwość bazowa może być regulowana w zakresie 400 – 800 Hz. Duże, czerwone strzałki informują tym czy grany dźwięk jest za niski, czy też za wysoki.

 

 


Spectrogram

Pełna informacja o sygnale, przedstawiona w żywej kolorystyce

Możliwość obserwacji szczegółowej informacji o częstotliwościowym składzie sygnału bądź całego miksu. Możesz dopasować rozmiar spektrogramu do wielkości okna miksera CueMix. Dodatkową opcją jest włączenie funkcji FFT (szybka dyskretna transformata Fouriera) na tym samym wyświetlaczu (patrz rysunek poniżej)

FFT

Dokonaj analizy jakościowej i ilościowej sygnału

Analizuj zawartość częstotliwościową swojego miksu. CueMix używa Szybkiej Transformaty Fouriera, której wyniki są wyświetlane na tym samym ekranie, co spektrogram. Możesz łatwo porównać otrzymane wykresy

 
 
 
 

Wykres X-Y

Sprawdź przebiegi fazowej składowej sygnału

Wykres X-Y przedstawia przebieg fazowy sygnału stereo (lewy kanał – oś X, prawy kanał oś Y). Materiał stereo zgodny w fazie układa się wzdłuż prostej y=x, materiał w przeciwfazie układ się wzdłuż prostej y=-x, natomiast sygnał o nieokreślonej fazie jest losowo rozrzucony po wykresie.

 
 

Punktowy

Liniowy

 
 

Analiza fazowa

Check for phase cancellation when summing to mono

We współrzędnych biegunowych, promień reprezentuje częstotliwość, natomiast kąt tworzony z dodatnią osią Y+ reprezentuje fazę sygnału. Stereofoniczny sygnał, zgodny w fazie będzie wyświetlony wzdłuż dodatniej osi Y. Im bardziej wykres odchyla się na lewo i prawo tym miej zgodną fazę posiada. Sygnał w przeciwfazie będzie się znajdował poniżej osi X, a wykres ułoży się wzdłuż osi Y.

Okno analizy fazowej rysuje wykres zależności częstotliwości od różnicy w fazie kanałów sygnału stereo.

 
 

Punktowy

Liniowy

 

Zastosowanie analizy fazowej

Nagrywanie wielu mikrofonów

Okno analizy sygnałów pozwala Ci na porównanie przesunięć fazowych nagrywanych mikrofonów, wynikających z odległości dzielącej mikrofon oraz system rejestracji dźwięku.

Sprawdzanie ogólnej polaryzacji

Szybko sprawdź ogólną polaryzację, aby wykryć niezgodności fazowe.

Sumowanie sygnału stereo do sygnału mono

Jeżeli zamierzasz zsumować sygnał stereofoniczny do postaci mono, analiza fazowa zobrazuje, które częstotliwości zostaną wygaszone (zredukowane) podczas tego procesu

Dostrajanie fazowe systemu PA

Umieść mikrofony w strategicznych miejscach aby zbadać krytyczne niezgodności fazowe pomieszczenia

 


Oscyloskop

This is not your grandpa’s oscilloscope…

Oscyloskop wbudowany w CueMix to bogata paleta możliwości oraz cyfrowa precyzja. Amplituda jest wyświetlana jest na osi Y, natomiast czas na osi X. Przycisk Pause pozwala „zamrozić” na chwilę obraz przetwarzany w czasie rzeczywistym, następnie powiększyć go, w celu dokładniejszej analizy. Istnieje kilka różnych opcji wyświetlania, w tym również dzielenie ekranu. Funkcja Waveform Recognition pozwala odszukać w sygnale zadany wycinek wave. Opcje Trigger umożliwiają określenie sposobu wyświetlania sygnału. Oscyloskop może być stosowany w wielu procesach studyjnych, takich jak analiza i porównywanie zawartości harmonicznych, badanie transjentów, porównywanie przesunięć czasowych sygnału oraz detekcja przesterowania. Możesz też wykorzystać oscyloskop jako narzędzie pomocne przy tworzeniu brzmień syntezatorowych.

 

AudioDesk

AudioDesk 3: An audio production powerhouse. Included.
 



 

AudioDesk 3

Zaawansowane środowisko pracy
dedykowane Mac OS X

AdioDesk oferuje wiele funkcji, takich jak: zaawansowane nagrywanie, edycja, możliwość miksowania, procesor DSP oraz mastering. Aplikacja posiada moc najnowszych technologii cyfrowego przetwarzania dźwięku, zamkniętą w bardzo przejrzystej dla użytkownika formie. W połączeniu z interfejsem 4Pre oprogramowanie przemienia Twój komputer w kompletne, profesjonalne studio nagraniowe.

Nagrywanie

Nagrywaj tyle tracków, ile potrzebujesz – nie ma limitu ilości rejestrowanych ścieżek

Edycja

Dopracuj idealnie swoje utwory, dzięki zaawansowanym opcjom edycji

Miksowanie

Stwórz perfekcyjny miks używając aplikacji AudioDesk – kompletne środowisko studyjne

Procesor sygnałowy i mastering

Korzystaj z korekcji, procesów dynamicznych, pogłosu oraz innych efektów. Stwórz oddzielny track masteringowy i sfinalizuj proces produkcyjny swojego utworu

 

More Articles ...