828mk3 - opis urządzenia

828mk3 to najnowsze technologie, uniwersalna hybrydowa platforma połączeń (FireWire, USB 2.0) doskonała jakość dźwięku oraz niezwykle wysokie parametry użytkowe!

{movremote}http://cdn-data.motu.com/media/other/cuemix/cuemix-fx.mov|592|333|autoplay{/movremote}

Hybrid logo

Hybrydowa platforma FireWire / USB 2.0

Hybrydowy interfejs 828mk3 pozwala na bardzo wygodne podłączenie do Maca lub PC, za pośrednictwem złącza FireWire lub USB 2.0, udostępniając dziesięć kanałów z krystalicznie czystymi przetwornikami 24-bit 192 kHz. Urządzenie umożliwia nagrywanie i odtwarzanie, co w połączeniu z aż szesnastoma kanałami cyfrowymi ADAT oraz stereofonicznym S/PDIF, daje w efekcie potężne narzędzie studyjne. Jego rozbudowa jest niezwykle prosta, przy pomocy ekspandera 8Pre lub innego interfejsu MOTU.

Potężne zasoby I/O (wejścia/wyjścia)

828mk3 to doskonałe narzędzie studyjne oraz sceniczne, mogące funkcjonować z komputerem oraz bez niego – jako interfejs lub niezależny, zewnętrzny mikser. Urządzenie dysponuje 28 niezależnymi wejściami oraz 30 wyjściami. Wśród nich: dedykowane wyjścia Main (XLR) oraz dwa wyjścia słuchawkowe, umieszczone na przednim panelu.

Oglądnij film a temat 828mk3, jego miksera oraz procesora efektów

Wbudowany cyfrowy mikser z efektami oraz rozbudowanym systemem monitorowym

Podłącz cały swój sprzęt studyjny, w tym mikrofony, gitary, syntezatory, klawisze, automaty perkusyjne oraz procesory efektów. Nagrywaj, monitoruj, wysyłaj i nakładaj cyfrowe efekty na wszystkie kanały, używając dedykowanego miksera CueMix FX – bezlatencyjnej aplikacji, bardzo oszczędnej dla zasobów sprzętowych Twojego komputera. Wpinaj wspierany DSP kompresor, korekcję oraz pogłos na każdym wejściu i wyjściu, niezależnie od swojego systemu DAW. Podczas nagrywania z gniazd kombo (mikrofon/gitara) masz dodatkowy bufor 12dB, chroniący Twój sygnał przed przesterowaniem oraz niechcianymi artefaktami.

Interfejsy MOTU FireWire mogą być podłączone poprzez dowolny port FireWire. Wystarczy wpiąć pojedynczy przewód aby otrzymać w pełni funkcjonalny system studyjny. 828mk3 jest wyposażony w podwójny port FireWire typu B, który jest obecnie najbardziej popularnym standardem. Przepustowość takiego łącza sięga 400Mbit/s. Jest ono kompatybilne zarówno z gniazdami typu A oraz B. Wystarczy dobrać odpowiedni przewód.

Zaawansowane narzędzia analizy sygnałów

Analizuj i obrabiaj swój materiał audio, korzystając z zaawansowanych narzędzi diagnostycznych, wśród których nie zabrakło: pełnoekranowej FFT (w czasie rzeczywistym), spektrogramu, rozbudowanego oscyloskopu, wykresu X-Y oraz analizy we współrzędnych liniowych oraz biegunowych.

828mk3 jako niezależny mikser audio

Po zaprogramowaniu wbudowanego miksera w studio, możesz odłączyć swój interfejs od komputera oraz zabrać go na scenę i z zachowanymi wcześniej ustawieniami korzystać z niego jak ze zwykłego miksera audio. Wszystkie parametry miksera oraz efektów mogą być kontrolowane z poziomu przedniego panelu urządzenia.

Wieloplatformowość

828mk3 jest kompatybilny zarówno z Mac jak i Windows oraz Twoim ulubionym oprogramowaniem, które obsługuje sterowniki WDM,ASIO lub Core Audio. Możesz również korzystać z dołączonego oprogramowania DAW Audio Desk – wirtualnej stacji roboczej dla Mac z 24-bitowym nagrywaniem/odtwarzaniem oraz 32-bitowym miksowaniem oraz masteringiem.

Hybryda FireWire / USB 2.0

828mk3 to flagowa, hybrydowa linia MOTU, która ze względu na dwojaki system połączeń (FireWire / USB 2.0) jest niezwykle uniwersalną serią interfejsów.

Interfejsy MOTU FireWire są w pełni kompatybilne ze standardem FireWire 800, obsługiwanym przez wszystkie komputery Mac. Wszystko, czego potrzebujesz to standardowy przewód FireWire 400-800. Po prostu podłącz go i działaj! Port FireWire ma przepustowość 400 Mb/sec, gwarantując bezlatencyjną pracę, wysoką szybkość transmisji danych oraz niezachwianą stabilność, która jest znakiem rozpoznawczym FireWire.

FireWire jest rozwiązaniem od lat kojarzonym z niepodważalną stabilnością oraz ultraszybkim transferem danych. Niemniej jednak, USB 2.0 pracuje również w standardzie o bardzo wysokich parametrach użytkowych i pozwala.

UltraLite-mk3 jest kompatybilny ze standardem FireWire oraz USB 2.0. Daje to bardzo dużą elastyczność konfiguracji systemu na Twoim Macu oraz PC.

Jeżeli Twój komputer nie posiada złącza FireFire, możesz skorzystać z portu USB 2.0.

Jeżeli masz sprzęt wyposażony w oba systemy – wybór należy tylko i wyłącznie od Twoich preferencji.

Wejścia mikrofonowe i gitarowe

Dwa wejścia typu kombo, umieszczone na przednim panelu, zostały wyposażone w wysokiej jakości preampy, które umożliwiają nagrywanie audio przy bardzo dobrych parametrach sygnałowych.

Każde z wejść posiada niezależne zasilanie Phantom +48V z wyłącznikiem oraz tłumikiem 20dB. Oba z nich zostały wyposażone w przełącznik wyboru pomiędzy niskoimpedancyjnym wejściem XLR oraz wejściem o wysokiej impedancji (rzeczywista, niesymulowana zmiana oporności), przeznaczonym dla gitar (Jack 1/4”).

Cyfrowe sterowanie analogowym tłumikiem

Przedwzmacniacze interfejsu oferują krystalicznie czysty dźwięk z zakresem dynamiki, sięgającym aż 53 dB, kontrolowanym z krokiem 1dB, za pomocą enkodera na przednim panelu. Regulacja enkodera jest ilustrowana na wyświetlaczu numerycznym i LED na przednim panelu, co pozwala na precyzyjną kontrolę przeprowadzanych ustawień. Gain sam w sobie jest regulowany analogowo w funkcji ciągłej (płynnie), jednak cyfrowy enkoder pozwala na jeszcze dokładniejszą regulację oraz późniejsze zapisanie ustawień. Uzyskana w ten sposób, analogowa jakość jest określana z cyfrową dokładnością.


Tryb cyfrowego sterowania analogowym tłumikiem jest dostępny również na wszystkich zbalansowanych analogowych wejściach interfejsu, umieszczonych na tylnym panelu. Regulowanie poziomów wzmocnienia (Gain) jeszcze nigdy nie było prostsze i bardziej wygodne! Możesz również bardzo precyzyjnie określić ustawienia analogowych wejść, używając dołączonego oprogramowania CueMix FX. Z jego pomocą dokonasz ustawień, zapiszesz je oraz załadujesz je ponownie w dowolnym momencie. Możesz przechowywać tyle gotowych ustawień miksera, ile tylko zechcesz.

V-Limit – limiter sprzętowy

Zarówno wejścia gitarowe jak i mikrofonowe są wyposażone w V-Limit. Jest to sprzętowy limiter, który pomaga chronić sygnał przed przesterowaniem. Dzięki niemu, sygnał otrzymuje dodatkowy bufor w postaci 12dB zapasu amplitudy sygnału. Innymi słowy, twój sygnał może przekroczyć poziom zerowy o 12dB i nie przesteruje się.




Soft Clip

Dodatkowe zabezpieczenie kanałów wejściowych przestrzega użytkownika o zbliżającym się, niebezpiecznym poziomie sygnału, umożliwiając natychmiastową  reakcję oraz zredukowanie poziomu wzmocnienia (Gain).

Wysyłki

Każde wejście posiada odpowiadające mu wyjście Send (wysyłkę), w celu skierowania sygnału analogowego do zewnętrznego procesora, zanim zostanie on przekonwertowany na sygnał cyfrowy. Każde wejście może pełnić rolę gniazda powrotu.

Wszechstronne wejścia i wyjścia (I/O)

828mk3 pozwala na podłączenie bardzo szerokiego spektrum sprzętu studyjnego, takiego jak: mikrofony, gitary, syntezatory, klawiatury, automaty perkusyjne oraz procesory efektów.

Przedni panel

Oprócz dwóch wejść analogowych, na przednim panelu znajdują się również dwa niezależne wyjścia słuchawkowe z dedykowanymi kontrolerami poziomu głośności. Jeden z nich, określa jednocześnie poziom sygnału wysyłanego do głównych wyjść Main, umieszczonych na tylnym panelu interfejsu.

Dyskretne wejścia i wyjścia

Jedynie złącze poniżej MASTER VOL (MAIN OUT) jest przypisane „na sztywno” do wyjść XLR Main Out. We wszystkich innych przypadkach mamy do czynienia z autonomicznymi, niezależnymi wejściami i wyjściami. Oznacza to, że wykorzystanie wyjść Main Out nie zużywa żadnego z torów analogowych wyjść XLR. Drugie wyjście słuchawkowe działa jako zupełnie niezależne wyjście, z własnym kontrolerem poziomu głośności. Może być jednak zaprogramowane tak, aby powielać istniejącą już parę wyjść.

Analogowy tłumik, kontrolowany cyfrowo

Wszystkie analogowe wejścia 828mk3 zostały wyposażone w analogowe tłumiki, kontrolowane cyfrowo z krokiem 1dB. Czułość wejść kombo może być regulowana przy pomocy enkodera, umieszczonego na przednim panelu. Jego aktualne ustawienia są monitorowane przy pomocy wyświetlacza LCD.



Ta opcja umożliwia niezwykle precyzyjną korekcję głośności syntezatorów, modułów efektów oraz wszystkich analogowych wejść. Różne konfiguracje mogą być wówczas zapisywane, w postaci plików na dysku komputera

Wejścia i wyjścia na tylnym panelu urządzenia

Osiem 24-bitowych wejść i wyjść może pracować w trybie o częstotliwości próbkowania sięgającej aż 192kHz! Dwa optyczne banki pozwalają na podłączenie 16 kanałów ADAT (48 kHz), 8 kanałów S/MUX (optycznie I/O – 96kHz) oraz dwóch banków stereo TOSLink, pracujących w standardzie 96 kHz. Wszystkie banki funkcjonują niezależnie, umożliwiając miksowanie i obsługę dowolnych, optycznych formatów transmisji sygnału. Złącza RCA, S/PDIF oraz XLR AES/EBU to kolejne, niezależne wejścia i wyjścia cyfrowe.

Każde wejście mikrofonowe posiada odpowiadające mu wyjście Send, umieszczone na tylnym panelu interfejsu. Pozwala to na podłączenie zewnętrznego procesora, zanim sygnał zostanie zdigitalizowany. Każde z wejść interfejsu może posłużyć ako kanał powrotu zmodyfikowanego sygnału.

 WejściaWyjścia
Analogowe 24-bit 192kHz +4/-10, zbalansowane i niezbalansowane 8 8
Preampy mikrofonwe 24-bit, 192kHz XLR/TRS Combo 2 -
MainOut 24-bit 192kHz - zbalansowane XLR - stereo
Wyjście słuchawkowe - stereo
Adat (optyczny/cyfrowy) 16 16
S/PDIF 24-bit 96kHz (cyfrowe) stereo stereo
Łącznie 28 30

Gniazdo umieszczone poniżej potencjometru MASTER VOL jest zmostkowane z wyjśicami XLR Main. Pozostałe wyjścia pracują jako niezależne pary stereo

Dwa optyczne banki obsługują 16 kanałów ADAT 48kHz, 8 kanałów S/MUX (optyczne I/O) 96kHz oraz dwa stereofoniczne banki TOSLink 96kHz. Wszystkie banki pracują niezależnie, umożliwiając jednoczesną pracę oraz miksowanie wszystkich optycznych formatów transmisji sygnału.

Monitoring – Control Room

Aktywne monitory mogą być podłączone bezpośrednio do wyjść 828mk3, a poziom głośności jest kontrolowany przez software lub potencjometr MASTER VOL. MASTER VOL nie jest ograniczony do kontroli sygnału stereo. Można zastosować również kombinację 5.1 oraz 7.1. Jeśli chcesz, możesz nawet użyć tego potencjometru do kontroli wszystkich 32 kanałów.

Miksowanie oraz efekty

828mk3 jest interfejsem audio oraz jednocześnie 16-kanałowym mikserem z korecją barwy, kompresorem oraz pogłosem.

Film – miksowanie oraz procesy dynamiczne 828mk3

828mk3 to dwa urządzenia w jednym: interfejs audio + mikser 28 x 16. Urządzenie może być również rozpatrywane w kategoriach cyfrowego miksera rackowego.

Praca w trybie interfejsu komputerowego lub zewnętrznego miksera. 828mk3 posiada mikser z silnikiem DSP, który oferuje cyfrowe efekty dla wszystkich 28 wejść. Możesz podłączyć całe swoje instrumentarium, następnie miksować sygnały, monitorować oraz nakładać na nie efekty.

Cyfrowy mikser z 28 wejściami i 16 kanałami

Wszystkie wejścia i wyjścia są skierowane do wbudowanego, 16-kanałowego (8 kanałów stereo) miksera cyfrowego, który jest napędzany 32-bitowym procesorem DSP. Mikser umożliwia stosowanie bezlatencyjnych efektów dla wejść, wyjść oraz portów oferowanych przez sam hardware, niezależnie od komputera. Efekty mogą być również stosowane w trybie zewnętrznego miksera rackowego. Rejestrowany sygnał może być nasycony, nienasycony lub pochodzić z nasyconych torów monitorowych.


Pełna kontrola jednym ruchem palca

Wszystkie ustawienia miksera mogą być dokonywane za pomocą programowalnego, podświetlanego panelu przedniego (LCD). Ponadto możesz skorzystać z aplikacji CueMix FX, która jest kompatybilna z systemami Mac OS X oraz Windows. CueMix umożliwia pełen dostęp do środowiska interfejsu 828mk3.

CueMix Effects